Vragen over abonnementen en betalingen bij 123website


1. Hoeveel kost een abonnement en welke opties zijn daarbij inbegrepen?

 
Basic
Pro
E-Commerce
Pagina's
15
Onbeperkt
Onbeperkt
Afbeeldingen
300
Onbeperkt
Onbeperkt
Video's
600 seconden
Onbeperkt
Onbeperkt
Ontwerpmogelijkheden
Beperkt
Onbeperkt
Onbeperkt
Mogelijke lettertypes
Beperkt
Onbeperkt
Onbeperkt
Uw eigen domeinnaam
Persoonlijke e-mailadressen
Geen reclame
Ruimte voor online producten
5
5
Onbeperkt
PayPal geïntegreerd
1 maand
GRATIS!
€13.95
€28.95
3 maanden
GRATIS!
€35.95
€80.95
1 jaar
GRATIS!
€119.95
€299.95

Met een basisabonnement ontvangt u een eigen website met 15 pagina's, 300 afbeeldingen, 600 videoseconden en 5 producten in uw eigen online winkel.

Wie meer ruimte of een eigen domeinnaam nodig heeft, kan het abonnement upgraden naar PRO.

Wanneer u een eigen internetwinkel maakt, is een upgrade naar E-commerce nodig. In dit geval krijgt u een onbeperkt aantal producten, pagina's, afbeeldingen en videoseconden ter beschikking, net als toegang tot alle ontwerpmogelijkheden.

2. Wat als ik meer pagina's of foto's op mijn website wil zetten?
Voor meer pagina's of foto's kunt u het abonnement upgraden naar PRO. Bij PRO is de ruimte onbeperkt. Voor een upgrade kunt u op onderstaande link klikken.

http://www.123website.nl/builder/pages/subsextras.aspx

3. Hoe krijg ik mijn eigen domeinnaam?
Bij 123website kunt u gemakkelijk een eigen domeinnaam krijgen. Wie zich abonneert op PRO krijgt gratis een eigen domeinnaam. Dan heet uw eigen website bijvoorbeeld www.uwnaam.com, in plaats van uwnaam.123website.com. Bovendien kunt u maximaal vijf persoonlijke e-mailadressen registreren, zoals bijvoorbeeld info@uwnaam.com.

Voor een upgrade en uw eigen domeinnaam kunt u op onderstaande link klikken.

http://www.123website.nl/builder/pages/SubsBuyDomain.aspx

4. Ik heb een cadeaubon van 123website gekregen. Hoe kan ik die verzilveren?
Als u een cadeaubon hebt ontvangen en hem wilt gebruiken voor een PRO website, klikt u op deze link en volgt u de aanwijzingen op.

Klik hier om uw cadeaubon te verzilveren.

5. Kan ik een bestaand PRO abonnement vernieuwen met een cadeaubon?

Ja! Als dat op de cadeaubon die u hebt ontvangen staat, anders niet. U logt in dat geval in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Onder "Winkel & Kado's" vindt u de knop "Verzilver cadeaubon". Hier voert u de code in die op de cadeaubon staat.

6. Hoe kan ik mijn PRO abonnement betalen of vernieuwen?
Klik hier om op de betreffende pagina van het PRO abonnement te komen.

7. Mijn website is offline. Waarom?
Dit gebeurt meestal alleen als uw website niet vernieuwd is. Wanneer u het PRO abonnement hebt betaald en deze betaling correct is verwerkt, kunt u het best zo snel mogelijk contact opnemen met onze klantenservice: klantenservice@123website.nl. We proberen op elke e-mail binnen 2 werkdagen te reageren. Vermeld ook het adres van uw website in deze e-mail en verzend hem vanaf het e-mailadres waarmee u uw 123website hebt aangemaakt.

Denk eraan dat websites door ons worden afgesloten bij een schending van onze Algemene Voorwaarden. Klik hier om onze Algemene Voorwaarden te lezen.

8. Wat gebeurt er als mijn PRO abonnement afloopt?
Als u bij onze betalingsservice bent aangemeld, wordt het abonnement automatisch ver-nieuwd. Wanneer we uw abonnement niet automatisch kunnen verlengen, ontvangt u bericht per e-mail met informatie over hoe u zelf het abonnement kunt vernieuwen.

Als uw abonnement niet meer wordt verlengd, zal uw website offline gaan. De hele inhoud wordt 3 maanden lang door ons bewaard. Tijdens deze 3 maanden kunt u nog steeds op uw website inloggen om desgewenst uw PRO abonnement te verlengen. Als uw abonnement binnen deze 3 maanden niet wordt verlengd, zal uw website permanent gewist worden. Denk eraan dat een gewiste website niet hetzelfde is als een afgelopen website. Zodra een website bij ons gewist is, kan hij niet meer hersteld worden.

9. Wat gebeurt er als ik mijn PRO abonnement niet wil vernieuwen?
Als u uw PRO abonnement niet wilt vernieuwen, bestaan er 2 mogelijkheden.

1) U kunt uw PRO abonnement gewoon laten aflopen. Denk eraan dat als u bij onze betalingsservice bent aangemeld het abonnement automatisch vernieuwd wordt. U moet de betalingsservice dus eerst afmelden voordat u een website kunt laten aflopen.

2) U kunt op uw website inloggen en op "Abonnement stopzetten en wissen" klikken. Vervolgens zal de inhoud van uw website permanent gewist worden en zal uw abonnement niet meer worden verlengd.

Wanneer u al automatisch via onze betalingsservice hebt betaald, maar uw abonnement niet wilt verlengen, kunt u binnen 14 dagen contact opnemen met de klantenservice. Het bedrag wordt dan teruggestort en uw website wordt gewist.

10. Hoe lang is mijn huidige PRO abonnement nog geldig?

U kunt op elk gewenst moment inloggen om de status van uw PRO abonnement te controleren. U ziet ook hoeveel dagen looptijd uw abonnement nog heeft. We adviseren om een PRO abonnement desgewenst uiterlijk 24 uur voor de vervaldatum te vernieuwen. Natuurlijk tellen we de nieuwe abonnementsperiode op bij het aantal dagen dat uw huidige abonnement nog geldig is.

Vragen over het praktische gebruik.

1. Ik heb mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Ga naar www.123website.nlen klik op 'Log in'. Klik op 'Wachtwoord vergeten?'.

Vervolgens ontvangt u een e-mail met uw gebruikersnaam en een tijdelijk wachtwoord op uw geregistreerde e-mailadres.

Als u geen nieuw wachtwoord ontvangt, of nog steeds niet op uw website kunt inloggen, stuur dan een e-mail naar onze klantenservice klantenservice@123website.nl. Vermeld ook het adres van uw website in deze e-mail en verzend hem vanaf het e-mailadres waarmee u uw 123website hebt aangemaakt.

2. Hoe kan ik mijn website opzeggen en wissen?
  • Log in op uw website met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Klik op "Instellingen" en "Beheer pagina's" in de navigatiebalk aan de rechterzijde van uw scherm om op "uw site Editor" te komen. Wanneer u al op uw “Site Editor” bent, ga dan verder naar de volgende stap.
  • Klik op 'Uw Abonnement' in de navigatiebalk aan de rechterkant van het scherm.
  • Wanneer u een betaalde website hebt, dan klikt u op "Betaalservice" in het drop-down menu. Op de pagina die nu verschijnt, klikt u op de oranje knop: "Stop 123website automatische betaalservice". Wanneer u een gratis website hebt,.
  • Klik op "Uw abonnement" in het drop-down menu aan de rechterkant.
  • Op de pagina die nu verschijnt, klikt u op de oranje knop: “Verwijder nu mijn website”.
Bij een PRO of E-commerce abonnement zijn er geen verdere kosten meer na het wissen van de website.

3. Kan ik de naam van mijn website veranderen?
U kunt de naam van uw website bij 123website veranderen. Zo kunt u bijvoorbeeld koolveld.123website veranderen in jansen.123website. Dit doet u onder 'Uw abonnement' terwijl u bent ingelogd.

Denk eraan: als u de naam van uw website verandert, moet u de nieuwe naam als gebruikersnaam vermelden bij het inloggen op uw website.

Wanneer u bij een PRO abonnement uw domeinnaam wilt aanpassen, kunt u een e-mail sturen naar klantenservice@123website.nl. Vermeld ook het adres van uw website in deze e-mail en verzend hem vanaf het e-mailadres waarmee u uw 123website hebt aangemaakt.

4. Kan ik de afmeting van mijn afbeeldingen veranderen?
Nee, de afmeting is automatisch ingesteld door de sjabloon die u hebt gekozen.

5. Kan ik berichten uit mijn gastenboek bewerken of wissen?
Ja. Log in op uw website en klik op de knop 'Bewerk' voor uw gastenboek. Hier kun u alle berichten in uw gastenboek bekijken en ongewenste mededelingen wissen.

6. Hoe dien ik mijn 123website in bij zoekmachines als Google en Bing?
Hier kunt u informatie vinden over het indienen van uw website bij een zoekmachine:
http://www.123website.nl/go/cms/howitworks/searchengine.

7. Mag ik mijn 123website commercieel gebruiken?
U kunt uw eigen website voor commerciële doeleinden gebruiken zolang de inhoud voldoet aan onze Algemene Voorwaarden. U kunt ons E-commerce abonnement kiezen om producten en diensten op uw website te verkopen. Denk er wel aan dat het bij ons niet toegestaan is om een website of domeinnaam aan derden te verkopen.

8. Kan iedereen mijn 123website bekijken?
Ja. Denk er aan dat er GEEN optie bestaat om uw website met een wachtwoord te beveiligen. Dit betekent dat iedereen die de URL van uw website kent die ook kan bezoeken. We adviseren altijd zorgvuldig na te denken over u je op uw eigen website wilt publiceren. Zorg dat u geen vertrouwelijke, beledigende of ongepaste informatie publiceert. Zoekmachines als Google en Bing kunnen uw website ook indexeren.

9. Slaan jullie mijn afbeeldingen op?
Ja, maar in een andere, kleinere versie dan de foto's die u zelf op uw computer hebt. We maken de foto's kleiner om te zorgen dat de pagina zo snel mogelijk laadt. Beschouw ons dus niet als een geschikte opslagplaats voor uw afbeeldingen. We zijn alleen maar een plaats om uw foto's weer te geven, niet om ze te bewaren.

10. Is er reclame te zien op mijn website?
Er verschijnen geen advertenties, pop-ups of gesponsorde bijdragen van derden op uw website.

11. Ik heb de wekelijkse nieuwsbrief van 123website niet ontvangen. Waarom?
Controleer of uw e-mailadres nog geldig en correct gespeld is. U kunt dit doen door in te loggen en op Uw abonnement' te klikken. Op deze pagina voor abonnees kunt u de bij uw aanmelding verstrekte informatie corrigeren en bewerken.

De nieuwsbrief kan ook zijn blijven hangen in uw spamfilter. In dit geval moet u e-mails van de afzender 123website in uw instellingen toelaten.

12. Kan ik mijn eigen sjablonen maken voor mijn website?
Nee, op dit moment is dit niet mogelijk. U kunt alleen gebruik maken van de sjablonen die 123website aanbiedt. Mogelijkerwijs kunnen we deze functie in de toekomst wel beschikbaar maken.

13. Wat is of wordt het adres van mijn website op het internet?
Wie zich registreert voor een website wordt gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord te kiezen. De gebruikersnaam die u kiest wordt tegelijkertijd het website-adres (als u bijv. de gebruikersnaam "Koolveld" kiest, dan wordt het adres van uw website koolveld.123website). Maar u kunt ook besluiten om een PRO abonnement te nemen, zodat u een eigen gratis domeinnaam krijgt.

Voor een upgrade en uw eigen domeinnaam kun u op onderstaande link klikken.

http://www.123website.nl/builder/pages/SubsBuyDomain.aspx.

14. Krijg ik korting als ik me op meer dan één website bij 123website abonneer?
Nee, we geven geen korting op de aanschaf van meerdere producten.

15. Wat zijn de Algemene Voorwaarden van 123website?
Klik hier om onze Algemene Voorwaarden te lezen.

16. Copyright
Als u van mening bent dat uw auteursrechtelijk beschermde werk zonder uw toestemming gebruikt is op een van onze websites, stuur dan een e-mail naar klantenservice@123website.nl.
Dergelijke aanvragen kunnen alleen worden ingestuurd door de eigenaar van het auteursrecht of diens wettelijk bevoegde vertegenwoordiger.

Geen antwoord op uw vraag gevonden?
Stuur dan een e-mail naar de klantenservice: klantenservice@123website.nl (Als u al bent geregistreerd bij 123website, vermeld dan ook het adres van uw website in deze e-mail en verzend hem vanaf het e-mailadres waarmee u uw 123website hebt aangemaakt.).